centr
 


tel: 0048 504 637 052
e-mail: infotimes@infotimes.pl

Dalej

 

Polecamy także pomoc w rozwoju eksportu do Indii. (kliknij)

 

EKSPORT DO USA

 

W roku ubiegłym eksport polskich produktów do USA wzrósł o 10% w porównaniu do poprzedniego okresu. Oprócz wzrostowego trendu w niedalekiej przyszłości zostanie podpisana umowa o wolnym handlu pomiędzy Unią Europejską o Stanami Zjednoczonymi. Chodzi oczywiście o Transatlantyckie Partnerstwo na rzecz Handlu i Inwestycji ( TTIP - Transatlantic Trade and Investment Partnership). W 2014 toczą się kolejne rundy rozmów i być może układ wejdzie w życie już w 2015. Coraz więcej Polskich firm będzie konkurowało o amerykański rynek zbytu.

Dotychczas wartość polskiego eksportu do USA to niespełna 5 mld USD rocznie. Eksportujemy głównie sprzęt transportowy, komputery i elektronika, maszyny nieelektryczne, produkty ropy rafinowanej, sprzęt elektryczny i AGD, meble. USA importują rocznie towar wartości 2,314 bln USD więc istnieje jeszcze duże pole do popisu dla naszych firm.

Co ciekawe amerykanie nie oczekują najczęściej, żadnych fajerwerków. Kupują zwykle rzeczy o dobrej jakości w najlepszych cenach. Są zazwyczaj konserwatywni i lubują się w produktach o trochę większych rozmiarach niż nasze europejskie. Zazwyczaj nie ma większych barier przeciwko sukcesowi naszych firm, oprócz może kosztów transportu. Aczkolwiek i pomimo tego potrafimy być konkurencyjni.

Tym bardziej dziwi to, że tak mało firm próbuje swoich sił na rynkach amerykańskich czy konkretnie w USA.

Dzięki dużemu doświadczeniu związanego z rynkiem USA możemy zaproponować Państwu efektywne rozpoczęcie przygody ze sprzedażą tamtejszych klientom. Nie jesteśmy urzędnikami z Państwowej agencji, więc nie oferujemy standardowego i równie nieużytecznego pakietu rozwiązań i broszurek. Działamy efektywnie i zależy nam na sukcesie naszego klienta.

Jak nasza działalność wygląda w praktyce?:

  • Badamy rynek pod kątem możliwości sprzedaży produktów klienta.
  • Sprawdzamy lokalne regulacje (dotyczące tego typu produktów, między innymi żywności).
  • Pomagamy klientowi dostosować produkt, opakowanie, marketing do wymagań amerykańskich.
  • Zajmujemy się logistyką i wszelkimi innymi sprawami, których klient nie chce lub nie może regulować we własnym zakresie.

Dysponujemy aktualnymi danymi dotyczącymi eksportu-importu z USA, Chin, Ameryki Południowej. Sporządzamy listy aktualnych eksporterów, importerów. Możemy prześledzić trendy. Na bieżąco widzimy jakie towary podlegają wymianie. Mamy dostęp do informacji dotyczących każdego transportowanego kontenera - nadawca, odbiorca, zawartość, waga, port, itp.itd.(dane są pozyskiwane legalnie). Sprawdzimy do kogo dostarcza konkurencja i jacy importerzy, którzy już kupują towar z Europy, mogą być zainteresowani Państwa ofertą.

Z rynkiem USA są oczywiście związane różnego rodzaju wymagania jak np. procedury mające zapobiegać terroryzmowi czy wymóg posiadania przez firmę jedynie legalnych wersji oprogramowania. Należy też odpowiednio oznakować opakowania (szczególnie dotyczy to żywności), przygotować się na inspekcję amerykańskich urzędników w polskiej fabryce (żywność), itp.Ale nie są to przeszkody nie do przejścia.

Na rynku USA znajdzie się miejsce dla graczy z Polski, niezależnie czy małych czy dużych. A my wiemy jak skutecznie w tym pomóc.

Na stałe współpracujemy z jednym z największych detalistów w USA.

Prosimy o kontakt wraz z informacją czym zajmuje się Państwa firma, a przedstawimy naszą ofertę.

Zapraszamy do kontaktu i korzystania z naszych doświadczeń.

Oferta skierowana wyłącznie do firm produkcyjnych.

 

 

INFOTIMES - 2016

10.2016 - Jakie produkty najłatwiej jest sprzedać w USA? Zakładając że nie stać nas na konkurowanie marką, najprostsza recepta to - takie które są już tam dostępne na rynku, tylko taniej. To oczywiście jest trudne, jeśli weżmiemy pod uwagę to że w USA musimy konkurować z dostawcami z Azji. Ale należy też brać pod uwagę to, że ceny towarów chińskich rosną z roku na rok. Sprawdzają się też produkty niszowe, produkowane przez średnie firmy. No i te innowacyjne, ale już najlepiej sprawdzone. Warto też od początku pomyśleć o własnej dystrybucji. Nie musi być to wcale drogie rozwiązanie, a znacznie ułatwi nam negocjacje z detalistami w USA, którzy coraz częściej wymagają od dostawcy możliwości bezpośredniej wysyłki do docelowego klienta. Najważniejsze jest jednak to aby od początku dostosować produkt do tamtejszego rynku, a przynajmniej dostosować ofertę z możliwościami firmy. Kupującemu, jeśli spotka się z nieznanym formatem produktu, czy chociażby z europejskimi jednostkami, nie będzie się chciało nawet ich przeliczać.

 

05.2016 - na finiszu są negocjacje w sprawie TTIP. Temat jest coraz bardziej znany głównie w związku z protestami i przeciekami. Niemniej możliwe jest to, że w ciągu najbliższych miesięcy umowa zostanie podpisana, a odpowiednio przygotowanym do tego firmom poszerzy możliwości wejścia na rynek USA. Umowa CETA z Kanadą jest już wynegocjowana i czeka właściwie już na zatwierdzenie.

Dopiero dziś pojawiła się informacja że posłowie w Polsce dostali dostęp do dokumentów negocjacyjnych TTIP - w specjalnej, tajnej, czytelni.

 
 

arrowDostawców, importerów, hurtowni, producentów?
arrowPotencjalnych klientów?
arrowKonkretnych towarów lub usług?
arrowSprawdzonych kontrahentów?
arrowDanych o rynku?
arrowInformacji o trendach?
arrowSpecjalizowanych baz danych?

 

 

W naszej działalności stosujemy ściśle kodeks postępowania miedzynarodowej organizacji zrzeszającej specjalistów od informacji

AIIP